Jerevan, Armenia – Kaukasuksen

budjettisuunnitelmapari viiden erinomaisen yön jälkeen Tbilisissä, ihanassa kaupungissa, joka sopii hyvin retkeilijöille, hyppäsimme vielä yhdelle linja -autolle ja suuntasimme naapurimaassa Armenian, Jerevanin rahoitus. Siellä oleva bussimatka oli naurettava ja kuljettaja oli hullu mies. Tunsin autoja ja kuorma -autoja (hänen rallin autojensa ja kuorma -autojen ajamisen vuoksi) sekä päädyin siirtymään etuistuimelle.

Näyttelimme yhtenä kappaleena ja pyrimme löytämään hostellimme. Kun retkeilimme 110 portaita (kyllä, laskimme ne), osoiimme ylimmän kerroksen hostelliin asti. Se oli 40 astetta, joten hikoilimme melko hienoa saapumisaikaan! Hostelli oli hieno, se oli ollut avoinna vain 2 kuukautta, sillä oli yhteisöllinen keittiö, kahvi ja teetä koko päivän, TV/Couch Lounge -alue sekä todella hyvä ja käytännöllinen henkilökunta.

Tilamme oli yläkerrassa … osoittautuu, että ilmastointilaitteelle ei ollut vielä asennettu yläkertaan! Katsoin pientä tilaa, kun aurinko lyö ikkunassa ja sanottiin, että “ei ole menetelmää, jota pysyn tässä ullakon friggin -hotboxissa!” Omistaja (jotenkin ..) saattaa tuntea ongelmani ja todettiin, että voisimme siirtyä hänen viereiseen taloon nukkumaan yötä. Joten kokoitimme sen yhden yön tuulettimen, kylmien, märien pyyhkeiden kanssa sekä viimeinkin nukkumaan noin kello 1:00. Siirrimme hänen taloonsa hostellin vieressä ja se oli paljon parempi.

Kaunis Ararat -vuori menetelmällä Jerevaniin, Armeniaan
Koska päivän aikana oli niin kuuma, ainoat valintamme oli mennä ulos ennen klo 10.00 tai klo 21.00 jälkeen. Vietimme päivällä hostellissamme muiden matkustajien kanssa juttelemalla ja juomalla Georgian punaviiniä, jonka olimme tuoneet mukanaan. Oli joitain nähtävyyksiä nähtäväksi, samoin kuin menimme ulos pari yötä katsomaan jazzmusiikkia ja syömään illallista.

Illallinen ja jazz -show, Yerevan, Armenia
Kaunis auringonlasku Jerevanin ravintolasta, Armenia

Eräänä päivänä menimme ulkopuolelle, joka myi mitä tahansa kissanpentuista taideteoksiin. Näimme ihanan vesisuihkulähteenäyttelyn ja kävelimme muutaman tyylikkään kadun ympärillä.

Kellotorni sekä vesisuihkulähde näkyvät Jerevanissa, Armeniassa

Kankaat ja käsilaukut myytävänä markkinoilla, Jerevan, Armenia
Nick ihailee joitain taidetta markkinoilla, Jerevan, Armenia

Bull -patsas, Jerevan, Armenia
Meneminen erittäin vanhaan teatteriin, Jerevan, Armenia

Massiivinen hämähäkkipatsas, Jerevan, Armenia
Mielenkiintoisia puutarhoja, Jerevan, Armenia

Todella siisti patsas, Jerevan, Armenia
En ymmärrä, oliko se vain lämmin vai mitä, mutta emme löytäneet Jerevania melkein yhtä houkuttelevaa kuin Tbilisi. Joten vain 3 yön jälkeen pakattiin sekä suuntasimme takaisin Tbilisiin vielä yhden erinomaisen yön ennen nousua pitkään 26 tunnin bussimatkalle Istanbuliin, Turkkiin.

Pitää siitä? Kiinnittää sen! ?

Vastuuvapauslauseke: Vuohet tiellä on Amazon -osakkuusyritys ja samoin tytäryhtiö joillekin muille jälleenmyyjille. Tämä tarkoittaa, että teemme palkkioita, jos napsautat linkkejä blogissamme ja ostat kyseisiltä jälleenmyyjiltä.